Kalau mampu dilaung Allahu Akbar sekuat hati.. akan ku laung kan..
I knew its too early for me to post this, what I'm going to story about..
These few days, I found that i'm suffering oral ulser badly.. badly dehydrated i guess so.. elok sini, ada lagi.. nak makan memang susah laa.. but my appetite tremendously increased lately.. so can imagine la how suffer being too appetite but in the same ulsers are everywhere..
Ezany's cousin whom studying medicine in Moscow advised me to get a soluble vitamin c that might helps.. Time beli kat Guardian dengan gatal tangannya grabbed pregnancy test skali although terbayangkan resultnya single line as usual (sigh..).. Bukan ape, takut time puasa salah makan ke sekali tgk2.. hehehe..
Pagi smlm after sahur, saje nak test.. Tgk result (expecting single line).. It's double line! T line appeared followed by the C line.. Rasa menggigil kepala lutut, terus jerit panggil Mr.Hubb (yang telah kembali lena menanti subuh).. Member dengan xsemena2 kalut mendapatkan si penjerit tadi.. hehe
Hugged! A tight hugg.. Tears down, and he calmed me down.. "You must see a doctor by today"
Knowing that he's not be able to accompany.. call Umi, mula2 ok.. but then dia ada 2 tempat nak berTadarus.. it's ok, just go ahead alone to Klinik Noor Hajar..
Dr.Hajar verified and printed the ultrasound image.. 0.81cm so maybe about 4-5 weeks.. "Haa, see.. dia menyorok kat sini.." waaah, blm ape2 dah main hide & seek.. =p I'm willingly to pay RM100 to get a Duphaston, ubat untuk kuatkan womb.. =) history byk mengajar..
Alhamdulillah puasa semalam xde masalah.. hopefully boleh continue habiskan sebulan.. mmg ade rukhsah puasa harus bagi ibu mengandung berbuka demi dirinya & kandungannya.. InsyaAllah, semoga Allah bagi strength to me troughout the Ramadhan.. kena jaga nutrition, terpaksa sedut gak condense milk walaupun sgt tak suka..
All the best Fara! Ya Allah berikanlah aku kekuatan menjalani ibadah puasa sepenuhnya, murahkan rezeki untuk bakal khalifah ini.. Amin Ya Rabb
Wednesday, August 11, 2010
Monday, August 9, 2010
Ahlan wa Sahlan Ramadhan..
MasyaAllah.. time flies & i didn't realize it untill i looked at my previous Raya family photo.. Rasa macam baru je ok. Searching for niat puasa sebulan & few info of Puasa, Tarawikh & Lailatul Qadar..
And as a wifey, of course scratching head thinking of Iftar & Sahur menus.. Simple of course, perut dah kembung masuk angin, mcm larat nak makan banyak2.. preferred just a plate of nasi(lauk tu yang xde idea), kurma & kuih will do..
But, on a worst part, Sales Duty@Bukit Jelutong Gallery still until 6.30pm.. no way! Ingat aku ada maid ape yg prepare everything, nak beli time tu mau kena sergah dgn makcik kuih.. diorg pun tau nak berbuka.. Ok, untill 5.30 is acceptable.. Nak discuss dgn Mr.Hubb hopefully dia boleh tolong.. of course can laa.. =)
Menjelang lunch time ni ingat nak lari jap pergi cari kurma and beli cereals drinks..
Semoga Allah swt mempermudahkan segala urusan, InsyaAllah...
And as a wifey, of course scratching head thinking of Iftar & Sahur menus.. Simple of course, perut dah kembung masuk angin, mcm larat nak makan banyak2.. preferred just a plate of nasi(lauk tu yang xde idea), kurma & kuih will do..
But, on a worst part, Sales Duty@Bukit Jelutong Gallery still until 6.30pm.. no way! Ingat aku ada maid ape yg prepare everything, nak beli time tu mau kena sergah dgn makcik kuih.. diorg pun tau nak berbuka.. Ok, untill 5.30 is acceptable.. Nak discuss dgn Mr.Hubb hopefully dia boleh tolong.. of course can laa.. =)
Menjelang lunch time ni ingat nak lari jap pergi cari kurma and beli cereals drinks..
Semoga Allah swt mempermudahkan segala urusan, InsyaAllah...
Monday, August 2, 2010
Shah Alam, is a HOME.. part. 2
Whoever yang read my post, might say that I am Poyos because proud of my hometown as if like no other places a such.. haha, what can i say, it's my blog and i say anything that i wanted to say so.. The other reasons is, apa yang i fikir ni bukan i sorang je terfikir, i believe ada juga yang akan agreed.. =)
Dulu time tinggal dengan parent, otw ke office mesti lalu dpn blue mosque.. now bila dah stay at my house, altough tak passing by as usual but still boleh nampak view of blue mosque(siap boleh nmpk buildings nearby) if ikut LKSA then exit ke KL SUBANG.. seriously, scpectacular exactly mcm artist impression.. So, the trademark is blue mosque.. Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
Night Life.. Ok, since i'm not that type yang social night life sgt, so it's not my big concern, lepak gak la bila boring2 tu.. Seksyen 7 esp, dah mcm Mont Kiara, siap ssh nak cari parking, bukalah banyak kedai pun, takkan jadi competitive, harus semuanya penuh.. yelah, students ramai.. residents pun makin banyak..
Shopping.. I'm not that type yang shoppaholic (as if) so dekat2 pun will do.. If nak yang banyak choices, Sunway Pyramid & OU.. masuk KL yang maha jam adalah kurang suka.. Huhu, Jakel pun dah ada.. besar betul!
Food hub.. haha, memang heaven la.. fast food & franchises merata unless nak yang pelik2 sgt tu xdela.. maybe gak sbb ' so called free-alcohol-zone'.. tak gak, belambak je kat convenience store.. That part, memang xtau nak comment mcm mana sebab dah masuk political issue (sigh), never ending story..
Community & surrounding still ok la, not bad.. depends on which area, esp for old folks & retirees siap ada Kelab Warga Emas.. hehehe.. almost 80-90% is a Malay, but surprisingly makin ramai chinese & indian pun menyukai Shah Alam and looking forward to buy a house in Shah Alam.. But somehow can't avoid gak from sort of narrow minded people.. Tak semua la..
Property market trend kat Shah Alam quite overwhelming.. Just imagine double-storey link sekarang can reach almost 800k! Itu prime location mcm Bukit Jelutong, if mcm my house area pun dah almost 400k.. hmmm, for me don't wait until it's too late, tak mustahil satu hari boleh sampai Million for double-storey.. those youngsters kena berani, might as well you buy a house rather than renting.. "Mcm la mampu" yes, people might say that.. mind you, compare lah dengan monthly rental, mmg sama amount dgn installment..
Ceh, mentang2 kerja property, mesti nak selit.. of course, i think it's my job to encourage & educate people on this.. =)
I cant recall which article that i've read before, but it says that Shah Alam is one of the most Sustainable city in Malysia.. for those who had been work out to develop Shah Alam ever since the declaration or till now, Good Job & Well done!
p/s : one of my friend selalu cakp "Shah Alam boring, takde ape2" if fikir nak entertainment je mcm tu la.. sorry bro, frankly speaking mind-set mcm tu mmg xde kat Shah Alam.. it's a home, not a ur zouk or whatever it is.. Kalo nak buat keji pun buat jauh2 ok.. hahaha =p
Dulu time tinggal dengan parent, otw ke office mesti lalu dpn blue mosque.. now bila dah stay at my house, altough tak passing by as usual but still boleh nampak view of blue mosque(siap boleh nmpk buildings nearby) if ikut LKSA then exit ke KL SUBANG.. seriously, scpectacular exactly mcm artist impression.. So, the trademark is blue mosque.. Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah
Night Life.. Ok, since i'm not that type yang social night life sgt, so it's not my big concern, lepak gak la bila boring2 tu.. Seksyen 7 esp, dah mcm Mont Kiara, siap ssh nak cari parking, bukalah banyak kedai pun, takkan jadi competitive, harus semuanya penuh.. yelah, students ramai.. residents pun makin banyak..
Shopping.. I'm not that type yang shoppaholic (as if) so dekat2 pun will do.. If nak yang banyak choices, Sunway Pyramid & OU.. masuk KL yang maha jam adalah kurang suka.. Huhu, Jakel pun dah ada.. besar betul!
Food hub.. haha, memang heaven la.. fast food & franchises merata unless nak yang pelik2 sgt tu xdela.. maybe gak sbb ' so called free-alcohol-zone'.. tak gak, belambak je kat convenience store.. That part, memang xtau nak comment mcm mana sebab dah masuk political issue (sigh), never ending story..
Community & surrounding still ok la, not bad.. depends on which area, esp for old folks & retirees siap ada Kelab Warga Emas.. hehehe.. almost 80-90% is a Malay, but surprisingly makin ramai chinese & indian pun menyukai Shah Alam and looking forward to buy a house in Shah Alam.. But somehow can't avoid gak from sort of narrow minded people.. Tak semua la..
Property market trend kat Shah Alam quite overwhelming.. Just imagine double-storey link sekarang can reach almost 800k! Itu prime location mcm Bukit Jelutong, if mcm my house area pun dah almost 400k.. hmmm, for me don't wait until it's too late, tak mustahil satu hari boleh sampai Million for double-storey.. those youngsters kena berani, might as well you buy a house rather than renting.. "Mcm la mampu" yes, people might say that.. mind you, compare lah dengan monthly rental, mmg sama amount dgn installment..
Ceh, mentang2 kerja property, mesti nak selit.. of course, i think it's my job to encourage & educate people on this.. =)
I cant recall which article that i've read before, but it says that Shah Alam is one of the most Sustainable city in Malysia.. for those who had been work out to develop Shah Alam ever since the declaration or till now, Good Job & Well done!
p/s : one of my friend selalu cakp "Shah Alam boring, takde ape2" if fikir nak entertainment je mcm tu la.. sorry bro, frankly speaking mind-set mcm tu mmg xde kat Shah Alam.. it's a home, not a ur zouk or whatever it is.. Kalo nak buat keji pun buat jauh2 ok.. hahaha =p
Shah Alam, is a HOME.. part. 1
Why do i say so?!? (refer to the above title)
=) we (i mean my family) should thankful to my ayah for the decision that he made about 20 years ago.. At that time Shah Alam is almost empty & very unfamiliar expecially for those who lives in KL.. Considered agak baru after declared as ibu negeri..
haha! tak taula, ni Umi yang cakap.. Sbb during 70's to 80's, memang sesiapa pun akan proud to say "i live in KL" cewah, bunyi nye mcm glamour.. so, whenever Ayah suggest to Ummi nak settle down & find a proper home in Shah Alam, my family were like "What! Shah Alam? Tempat Jin bertendang?" to that extend.. I dunno anything at that time, just terbayangkan tempat tu mcm kampung ayah, terus "uwaaaaaaaaa!!! xnak...."
He registered his name to PKNS applying for vacant land which is at that time adalah tak sampai RM7 pun.. huhu, skrg tak payah cakap la.. RM80.00 psf.. fehhh! Tak terus built rumah, just kept for future and in the same time he bought a house at Seksyen 4.. bermulalah kehidupan kami di Shah Alam..
But after that, berlakulah beberapa peristiwa perpindahan kami since ayah kerja as an Asst. District Officer..
~ Subang Jaya SS19 - 8 years
~ Desa Subang Permai
~ Bukit Jelutong, Shah Alam
Apparently, those places macam dekat je sebenarnya.. But in the end, ayah decided nak built a house, a way better house. Alhamdulillah =)
The best part, that house is adjacent to my aunty house, granparent house & facing UITM main camp where my bro studying right now. Semua pun ada kat sini. Neighbourhood kat sini pun adalah superb & terbaik, serious i tell you. Although at the 1st place, we all macam inferior je nak mix up dengan high-end people ni. Surprisingly, those people are actually very down-to-earth. =)
Owh lupa! My BFF pun just live nearby.. Anytime roger je! Sgt Best ok.
Time mula-mula get closer dgn husband dulu pun worried gak "Mamat ni nak ke dok Shah Alam?". Tapi.. "I suka la Shah Alam, tak congested and well planned" bagus2, line clear.. "Although not much on entertainment tapi okla, semua pun ada" ayat tu kurang best, as if la all the time nak berfoya2 je..
Without pride & prejudice (ceh) i bought a house in Seksyen 23 gak.. location wise is a bit kureng compared to Seksyen 7 tapi okla.. Dah takde choice lagi.. As long as dekat je nak ambil lauk dalam mangkuk tingkat from Umi! Huahuahua..
Next Post, i'll story a bit on my fav spot in Shah Alam =)
=) we (i mean my family) should thankful to my ayah for the decision that he made about 20 years ago.. At that time Shah Alam is almost empty & very unfamiliar expecially for those who lives in KL.. Considered agak baru after declared as ibu negeri..
haha! tak taula, ni Umi yang cakap.. Sbb during 70's to 80's, memang sesiapa pun akan proud to say "i live in KL" cewah, bunyi nye mcm glamour.. so, whenever Ayah suggest to Ummi nak settle down & find a proper home in Shah Alam, my family were like "What! Shah Alam? Tempat Jin bertendang?" to that extend.. I dunno anything at that time, just terbayangkan tempat tu mcm kampung ayah, terus "uwaaaaaaaaa!!! xnak...."
He registered his name to PKNS applying for vacant land which is at that time adalah tak sampai RM7 pun.. huhu, skrg tak payah cakap la.. RM80.00 psf.. fehhh! Tak terus built rumah, just kept for future and in the same time he bought a house at Seksyen 4.. bermulalah kehidupan kami di Shah Alam..
But after that, berlakulah beberapa peristiwa perpindahan kami since ayah kerja as an Asst. District Officer..
~ Subang Jaya SS19 - 8 years
~ Desa Subang Permai
~ Bukit Jelutong, Shah Alam
Apparently, those places macam dekat je sebenarnya.. But in the end, ayah decided nak built a house, a way better house. Alhamdulillah =)
The best part, that house is adjacent to my aunty house, granparent house & facing UITM main camp where my bro studying right now. Semua pun ada kat sini. Neighbourhood kat sini pun adalah superb & terbaik, serious i tell you. Although at the 1st place, we all macam inferior je nak mix up dengan high-end people ni. Surprisingly, those people are actually very down-to-earth. =)
Owh lupa! My BFF pun just live nearby.. Anytime roger je! Sgt Best ok.
Time mula-mula get closer dgn husband dulu pun worried gak "Mamat ni nak ke dok Shah Alam?". Tapi.. "I suka la Shah Alam, tak congested and well planned" bagus2, line clear.. "Although not much on entertainment tapi okla, semua pun ada" ayat tu kurang best, as if la all the time nak berfoya2 je..
Without pride & prejudice (ceh) i bought a house in Seksyen 23 gak.. location wise is a bit kureng compared to Seksyen 7 tapi okla.. Dah takde choice lagi.. As long as dekat je nak ambil lauk dalam mangkuk tingkat from Umi! Huahuahua..
Next Post, i'll story a bit on my fav spot in Shah Alam =)
Thursday, July 29, 2010
Choo Choo Train di Seksyen 23
Hehe.. smlm i saw Mona posted sumthing kat FB wall die, betul punya marah sbb orang xbagi signal.. member nmpk cool, tp wahaha.. boleh tahan bile bengang..
This morning.. dekat offices nearby my house.. x silap depan bank rakyat, ada myvi putih reversing then jalan ke jalan besar as usual.. MasyaAllah.. ni kereta ke kura2? Nak kata myvi lembap, pick up je. Tapi kenapa myVi yang satu ni.. ok sabar lg.. tgk meter 20km/h.. what the tutttt...
Tengok2, ada about 5 cars behind me.. yang myVi ni, take her/his own sweet2 time sight seeing di pagi hari (kejadahnya!).. siap ambil lajak nak corner tu! As if like the corner is sharp & narrow!Nak masuk roundabout tu boleh die tunggu kereta clear sampai bersih.. ya Ampun, padahal boleh lepas at least 2 3 kereta weyyyhh..
Kereta kat belakang dah honk2 (sesuatu yang mmg ingin kulakukan).. sape tak hon, pagi2 semua org rushing! Tak boleh jadi..
Dengan hanginnye saya menurunkan gear lagi pick up terus overtake myVi nie! Honk! Honk! ambik kau.. rupa2nya diikuti kereta2 lain kat belakang..
Waaa, bknnya nak suruh die drive reckless ke ape.. just use ur brain ler baiii.. pagi2 ni semua org rushing, tak fikir ke atau memang die tak kerja xtaula.. kereta komainn lagi, tinted gelap bagai & body kit xhengat punya! just imagine, 10 minutes to 9am.. anybody can transfigurate to Lewis Hamilton ok. Anwy, salah sendiri gak sbb lambat.
Peace!
This morning.. dekat offices nearby my house.. x silap depan bank rakyat, ada myvi putih reversing then jalan ke jalan besar as usual.. MasyaAllah.. ni kereta ke kura2? Nak kata myvi lembap, pick up je. Tapi kenapa myVi yang satu ni.. ok sabar lg.. tgk meter 20km/h.. what the tutttt...
Tengok2, ada about 5 cars behind me.. yang myVi ni, take her/his own sweet2 time sight seeing di pagi hari (kejadahnya!).. siap ambil lajak nak corner tu! As if like the corner is sharp & narrow!Nak masuk roundabout tu boleh die tunggu kereta clear sampai bersih.. ya Ampun, padahal boleh lepas at least 2 3 kereta weyyyhh..
Kereta kat belakang dah honk2 (sesuatu yang mmg ingin kulakukan).. sape tak hon, pagi2 semua org rushing! Tak boleh jadi..
Dengan hanginnye saya menurunkan gear lagi pick up terus overtake myVi nie! Honk! Honk! ambik kau.. rupa2nya diikuti kereta2 lain kat belakang..
Waaa, bknnya nak suruh die drive reckless ke ape.. just use ur brain ler baiii.. pagi2 ni semua org rushing, tak fikir ke atau memang die tak kerja xtaula.. kereta komainn lagi, tinted gelap bagai & body kit xhengat punya! just imagine, 10 minutes to 9am.. anybody can transfigurate to Lewis Hamilton ok. Anwy, salah sendiri gak sbb lambat.
Peace!
Sunday, July 25, 2010
What's on my mind..
Venue : Office... sunyi, semua out for luch
Hehe, lately ni too many things that i've to juggle with..
1. Few things about my work - boss ckp that 1 project that i'm up to right now, KIV, pending dulu.. ok, although sakit hati sbb my team esp dah berhempas pulas perah otak sengkang mata.. Put that way, belum ada rezeki..
2. Menjelang Ramadhan - Alhamdulillah, hopefully i won't missed the tarawikh at all.. except for that bright moon day la.. hehe.. i was thinking to give some budget to Ummi, everyday buka kat sana je.. malas nak berhempas pulas masak, only me & husband.. both bukan suka makan luar pun.. ngeee =p
3. Menjelang Raya - Nothin' much, baju ala kadar dah ada ok la.. thanks to Ummi yang sponsor the sedondonship this year! Raya@my side.. but bila terjumpa relatives tu.. "Fara dah pregnant?" sigh.. easy for them to ask, but how i'm supposed to answer the question? =(
4. After raya - Teringin buat open house@house warming.. since ramai yang request, kena siapkan budget la nampak gaya.. takkan nak bagi makan bihun goreng je kan? =p haruslah Mandy Rice 2 tray.. wah, kemain ko ye! But, how could it be..? Furniture pun xde.. E'eleee..
5. Furniture - bile dah touch pasal rumah tu, mcm talking about unfinished business laa jwbnye.. if possible semua pun nak, re-paint, auto-gate, tiling, walk-in wardrobe.. hee, nak siapkan kitchen cabinet pun terkial2 ni.. Furniture, Ummi & SIL nak bagi theirs.. Million of thanks although jauh2 disudut hati upset tak dapat beli what i've been wanting for.. Tu la, sape suruh aimed yang high-end sangat, kan dah x afford.. hehehe.. cuma tercari2, nak tukar cussions tu nnt, sbb nak match kan dgn living hall.. cewah! kemainnnnnn....
6. Oversea trip - no oversea trip for me this year maybe.. sbb dah out of budget.. But still i'm thinking of trip to Singapore, at least la, maybe after Akma's wedding.. hmmm...
Ok, let's get the job done.. =)
Monday, July 5, 2010
evening@our new heaven
MasyaAllah..
Almost a month rasanya i didn't update anything here.. Yeah, the last time update pun just changed the layout, background & template.. Mula ingat rasa mcm cantik, then suddenly rasa mcm Teletubbies la pulak =p
huhu, finally i'm in my new house.. Alhamdulillah.. banyak gak cerita psl pindah ni.. but later la.. hihihi..
my bedmate dah selamat belayar ke alam fantasi, yeah actually today quite eventful gak utk dia.. daily work(half day) , attend interview(next post), entertain wife dia yang enthusiastic when it comes to shopping at warehouse sale/new outlet open.. hehe.. adalah lazy lizy nak potong bawang maka Andaman Restaurant menjadi sasaran..
Ok, let's join him.. heyy you, tat's my kepam pillow ok.. dia dah kepit pulak.. isk3.. jap2, Isya' belum kan Fara? =p
Good nite =)
p/s : morale of the story?? Xde. Merapu. =)
Subscribe to:
Posts (Atom)