Saturday, October 3, 2009

My 1st Post

Assalamualaikum w.b.t

After few months, i keep thinking of having my own blog. It's just.. i don't know where to start. Writing (typing..) is actually one of my passion. Not much people know about this. Or maybe my Umi if she can recall my so call talent 14 years ago. The best person to ask or refer about this are my BM teachers, primary and secondary school.. The requirement; words shall not more than 300 words. Please don't calculate cikgu, you'll find that my writings would exceed until 500 words. Forgive me that and let me do that, otherwise you'll find that the writing as same as the example given. Too tactical and technical.. Hehehe..

Oooppss... Saya org Melayu. Bukan membelakangi BM, tp influenced by environment (study +kerja), almaklumlah.. baik handphone, pc or laptop.. semua instructions in English.. InsyaAllah, i'lll try my best to balance the usage.. I admit, either Malay or English.. dua-dua tak bagus mana.. Apa yg ckp hari2, itulah dia.. Asalkan boleh converse, semua org faham and on top of that.. convey a message directly.. =)

Sometimes, i got a lot of things in my mind. Selalu lah bermonolog (cewah.. bahasa sastera =p ) sendirian.. tapi bila fikir2 balik.. takut boleh jadi gila pula.. hehe, impossible.. tapi org pun selalu ckp.. jgn fikir and simpan byk2 dlm kepala.. nnt jd gila.. so, timbul lah few ideas.. diary? owh, kurang sesuai.. bile nye nak tulis? sblm tidur, mau esok pagi terperosok bwh katil.. nk bw sana sini, ada potensi besar utk misplace ( well, i'm a clumsy person..) officemate pun tahu.. hehehe..

Bukanlah sbb xde tempat atau teman utk diluahkan, tapi xsama.. atau maybe ade yg tertinggal.. Ape-ape lah, bkn lah niat utk bagi semua org baca, if boleh share and ada respond why not (maklumlah, berjuta blog kat dunia ni..), cuma rasanye this is the best way for me to restore all or maybe part of my life page, ideas or feeling.. dah lama terfikir, sometimes, apa yang terfikir, post kat facebook.. tp xeffective sgt.. eh, sshla nk exlain.. it's ok, we'll see how.. =p

Mak aihh.. blm ape2 da byk paragraph la pulak.. 1st/intro je baru, insyaAllah, there'll be more post after this.. adios & ilalliqa'.. =)

No comments:

Post a Comment